آنگلوفون *** Anglophone

آنگلوفون *** Anglophone

آموزش زبان انگلیسی (پایه‌ای، میانی، پیشرفته)
آنگلوفون *** Anglophone

آنگلوفون *** Anglophone

آموزش زبان انگلیسی (پایه‌ای، میانی، پیشرفته)

باورهای نادرست درباره‌ی آزمون آیلتس

باورهای نادرست درباره‌ی آزمون آیلتس

فلانی آیلتس دارد.

آیلتس یک آزمون است که سطح زبان انگلیسی شما را نشان می‌دهد و مدرک آن برای هر کسی که در آن شرکت می‌کند صادر می‌شود. حتی این مدرک برای کسانی که غایب بوده‌اند نیز صادر می‌شود. بهتر است به جای این که بگوییم «فلانی آیلتس دارد» بگوییم «فلانی نمره‌ی خوبی در آزمون آیلتس کسب کرده است». 

 

 

فلانی در آزمون آیلتس قبول شد.

همان‌گونه که در بالا گفته شد آزمون آیلتس یک آزمون قبولی یا ردی نیست و تنها میزان تسلط یک فرد به زبان انگلیسی را نشان می‌دهد. نمره‌ی این آزمون عددی بین صفر تا 9 است که میانگین نمره‌ی فرد در چهار بخش شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن است. نمره‌ی صفر به منزله‌ی غیبت و نمره‌ی یک فقط حضور در جلسه را نشان می‌دهد. هیچ مرز قبولی و ردی در آزمون آیلتس وجود ندارد. برای مثال ممکن است برای ادامه تحصیل در رشته‌ی خاصی در یک دانشگاه نمره‌ی 7 قابل‌قبول باشد، اما برای پذیرش در همان رشته در دانشگاه دیگری این نمره کم باشد. پس خوب یا بودن نمره‌ی شما در آیلتس بستگی به معیارهای نهادی است که می‌خواهید مدرکتان را به آن ارائه بدهید.

 

برای موفقیت در آزمون آیلتس حتماً باید در کلاس‌های آمادگی آن شرکت کرد.

اگر کسی به زبان انگلیسی مسلط باشد نیازی به شرکت در کلاس‌های آیلتس ندارد و تنها نیاز به آشنایی با شیوه‌ی برگزاری آزمون و نوع پرسش‌ها دارد. البته شرکت در دوره‌های آموزشی می‌تواند او را با برخی تکنیک‌های مفید جهت صرفه‌جویی در زمان و کسب نمره‌ی بالاتر آشنا کند. افرادی که انگلیسی آنها ضعیف است باید در دوره‌های عمومی زبان انگلیسی شرکت کنند و پس از آنکه به تسلط نسبی دست یافتند آن‌گاه به فکر شرکت در آزمون آیلتس یا کلاس‌های آمادگی آن باشند. با وجود این، شرکت در کلاس‌ها به افرادی که در یک یا چند مهارت زبانی تسلط کافی ندارند توصیه می‌شود.

 

همه‌ی کسانی که سطوح پیشرفته انگلیسی را تمام می‌کنند باید در آزمون آیلتس شرکت کنند.

شرکت در آزمون آیلتس بیشتر به درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند به یک کشور انگلیسی‌زبان به غیر از ایالات متحده‌ی آمریکا مهاجرت کنند یا در چنین کشوری ادامه تحصیل بدهند. برای کسانی که قصد رفتن به آمریکا یا ادامه تحصیل در آنجا را دارند شرکت در آزمون‌هایی مانند تافل یا جی. آر. ای. که خواستگاه آمریکایی دارند بهتر است. در ایران، کسب نمره‌ی خوب در آزمون آیلتس بیشتر به درد کسی می‌خورد که شغلی مرتبط به زبان انگلیسی دارد یا خواهد داشت و یا قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارد.

 

مدرک آیلتس مادام‌العمر است.

مدرک آیلتس تنها دو سال اعتبار دارد و با توجه به هزینه‌ی بالای ثبت‌نام در آزمون بهتر است چند ماه پیش از آن که نیازتان قطعی شد در آزمون شرکت کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
یک دانش آموز دوشنبه 19 اسفند 1398 ساعت 00:52

ممنون از مطلب خوبتون
لطفا درباره آزمون های تافل و... هم بیشتر صحبت کنید و نحوه برگزاری آنها را نیز بگوید.
راستی، نمره شما در آیلتس چقدر شده؟؟

سپاسگزارم. نمره ی من در آزمون آیلتس هشت و نیم از نه شده است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد